توضیحاتی در مورد قارچکش ها
نوشته شده توسط : hr

توضیحاتی در مورد قارچکش ها

 
 
    
 
توضیحاتی در مورد قارچکش ها
بی شک استفاده از سموم شیمیایی جهت کنترل نهایی آفات و بیماریها اصلی پذیرفته شده میباشد که موفقیت در مهار و کنترل آنها ، به عواملی چون:زمان مصرف ، دز مصرف ، طریقه مصرف ، اختلاط سموم و… بستگی دارد.
 
 www-RoyaTarh-com(+989126868838)-Fungicides-03
 
 
زمان سمپاشی نیز صبحگاهان یا عصر ها که روزنه های برگها باز هستند و دمای هوا خنک تر است و نیز عدم سمپاشی در هوای بادی و بارانی که امکان هدر رفت و عدم پوشش مناسب و نیز شستشوی سم وجود دارد را باید لحاظ کرد.
 
بهترین دز مصرف نیز روی بروشور و لیبل سم درج گردیده است و حاصل سالها آزمایش مورد اطمینان سازندگان و تایید کنندگان است و هر چند کمی و زیادی مصرف چه اثرات مخربی روی گیاه یا آفت میگذارد روی بروشور درج نمیگردد ولی تجربه استفاده قبلی خود و دیگران میتواند بسیار مثمر ثمر باشد.
 
طریقه مصرف نیز با توجه به سلیقه سمپاش در پاشش مناسب سم و نوع سمپاش که دارای بهم زن برای سموم پودری باشد و نوع لانس از جنس مرغوب و مطلوب که پاشش ریز قطرات را دارا باشد.
 
اختلاط سموم نیز بحث مهمی است که در بروشور اغلب سموم نحوه ان قید شده است اختلاط برخی سموم با همدیگر مثل حشره کش با قارچ کش ( علی الخصوص ترکیبات مسی ) و یا کنه کش ها و حتی کودهای مایع ( مثل ترکیبات کلسیم دار ) دقت فراوانی را میطلبد که انشاالله در فرصتی دیگر بدان میپردازیم.
 
 

 

 

با این توضیح مختصر تعدادی از قارچکش ها رو معرفی می کنیم .
 
 
قارچ کشها :
 
– قارچکش لاماردور   (تبوکونازول ۱۵۰گرم برلیتر + پروتیوکونازول ۲۵۰گرم برلیتر)   FS40%   ساخت شرکت بایر آلمان
 
لاماردور قارچکشی با طیف اثر وسیع _ موثر روی بیماریهای بذر زی و برخی بیماریهای خاکزی دو مولکول ( ماده موثر ) موجود در ساختمان شیمیایی
 
لاماردور موجب ایجاد تعادل خوب مورفولوژیکی و فیزیولوژیکی در گیاه و در نتیجه تنظیم رشد در گیاه می شود. این قارچکش بعنوان یک ضدعفونی کننده بذر مورد استفاده قرار میگیرد، بعلاوه روی بیماریهای کفک برفکی.
 
ازطریق (Microdochium nivale ) وسپتوریا (Septoria nodorum ) در ضدعفونی بذر تاثیر خوبی دارد.
 
 
 
– قارچ کش کولیس ( بوسکالید + کروزکسیم متیل) SC 30% ساخت BASF   آلمان اختصاصا” جهت کنترل سفیدک سطحی – میزان مصرف نیم در هزار
 
کولیس توسط برگها جذب و در داخل برگ به خوبی منتشر شده و تمام بافتها را می پوشاند و ضمنا در پشت برگ نیز بیماری را کنترل خواهد کرد.
 
در خاک کاربردی ندارد .
 
 
 
– قارچ کش رانمن ( سیازوفامید) سوسپانسیون ۴۰٪ ساخت ایشهارا سانگیو کایشا ژاپن جدید ترین قارچ کش موجود در بازار برای مبارزه با سفیدک داخلی .
 
این قارچ کش بصورت محافظتی با اثر تماسی میباشد. دارای خاصیت سیستمیک محدود و حرکت به سمت جوانه ها قدرت کنترل بیماری در برگهایی که پس از سمپاشی ظاهر میشوند را نیز دارد. رانمن اغلب بیماری های ناشی از قارچهای فیکومیست ، بخصوص جنس فیتوفترا را کنترل میکند.
 
 
 
– قارچ کش دومارک ( تتراکونازول) EC 10%   ساخت ایساگرو ایتالیا برای کنترل سفیدک حقیقی سبزیجات و جالیز بهترین قارچ کش از جهت دز و تاثیر در بازار است. این قارچ کش بر لکه سیاه نیز موثر است.
 
 
 
– قارچ کش اپوس ( اپوکسی کونازول ) SC 12/5% ساخت BASF آلمان جهت کنترل سفیدک سطحی
 
 
 
– قارچ کش بایکور ( بیترتانول ) WP 25% ساخت بایر آلمان جهت کنترل لکه سیاه   و حتی سفیدک حقیقی جالیز و گیاهان زینتی
 
 
 
– قارچکش مونسرن ( پنسیکورون ) WP 25% ساخت بایر آلمان . مونسرن قارچکش غیر سیستمیک با خاصیت حفاظتی و دوام اثر طولانی میباشد که علیه بیماری شوره سیاه به کار میرود. مونسرن را می توان با حشره کش گاچو به صورت همزمان مخلوط و مصرف کرد.
 
 
 
– قارچ کش ردومیل ( متالاکسیل ) گرانول ۵% ساخت سینجنتا جهت کنترل بیماریهای خاکزی مثل پوسیدگی های ریشه .
 
 
 
– قارچ کش متالاکسیل – مانکوزب از ترکیب دو نوع قارچ کش است که جهت کنترل سفیدک دروغی جالیز توصیه میشود. میزان مصرف ۲ در هزار
 
 
 
– قارچ کش داکونیل ( کلروتالونیل) SC 72%   ساخت سینجنتا جهت کنترل سفیدک دروغی استفاده میشود .
 
 
 
– پریویکور انرژی  نام تجاری: پریویکور انرژی PREVICUR ENERGY
 
نام : ۳۱% فوستیل آلومینیوم + ۵۳% پروپاموکارب
 
موارد مصرف: بوته میری ( پیتیوم – فیتوفتورا ) جالیز – سبزیجات و بذر کاری
 
 
 
– قارچ کش توپسین  قارچ کش سیستمیک از گروه بنزیمیدازول علیه بیماریهای سیاهک گندم، پوسیدگی سفید ریشه های گیاهان و پوسیدگی آرمیلاریائی ریشه در درختان میوه سردسیری استفاده می شود.
 
 
 
– قارچ کش کاربندازیم ۶٠٪‏ wp     قارچ کش سیستمیک از گروه بنزیمیدازول می باشد و روی تعداد زیادی از پاتوژنهای قارچی خطرناک اثر بخشی زیادی دارد. این قارچ کش سیستمیک برای پیشگیری و درمان از طریق ریشه و نسوج سبز، جذب شده و منتقل می شود. این قارچ کش دارای نمکهای فسفات هیدروکلراید هیپو فسفیت است.

 

 www-RoyaTarh-com(+989126868838)-Fungicides-01

 

 http://www.royatarh.com/1394/11/26/

۱۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷
 
تعداد بازدید : ۲۸۹
کد خبر : ۴,۱۱۳



:: موضوعات مرتبط: آفت ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 1303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: